سازگاری با مشکلات دوره میانسالی

همه ی ما میدانیم که با افزایش سن مشکلات جسمی زیادی برای سالمندان و میانسال ها ایجاد می شود. حال می خواهیم ببینیم که برای سازگاری با مشکلات دوره میانسالی چه میشود کرد؟

نکته ی اول کنترل استرس است

پژوهش ها ثابت کرده بین افزایش بیماری های مرتبط با سن و استرس ارتباط مستقیمی وجود دارد

کنترل استرس منجر به محدود شدن پیشرفت بیماری و یا اساسا مبتلا شدن به آن می شود.

نکته ی دوم نحوه ی مقابله کردن افراد با مشکلات جسمی:

ببینیم که ایا این مسئله را با کنترل هیجانات خود پیش می برند یا مشکلی که پیش آمده است را مشکل مدارمیبینند و سعی می کنند راه حلی برای آن پیدا کنند.یا ترکیبی از دو نکته ی اول و دوم است که برای مقابله بعضی افراد می توانند استفاده کنند.

این مقابله ی صحیح به شدت می تواند منجر به سازگاری با مشکلات دوره میانسالی شود.

سومین نکته ورزش:

سبب افزایش کارایی شخصی می شودو این کارایی به توانایی وعزت نفس افراد کمک می کند.

چهارمین نکته نگرش خوشبینانه:

مهمترین بخش آن افراد است که در این راستا چند فاکتور بسیار مهم است

۱- افرادی که استقامت بالایی دارند در مشکلات زندگی درک می کنند که مشکلات محیطی تا حدودی قابل کنترل هستند و سعی می کنند همان میزانی که می توانند را کنترل کنند و در برابر بقیه بخشها تسلیم می شوند.

۲-داشتن تعهد است. افرادی که استقامت بالایی دارند معمولا در نقش های متعدد و اتفاقات روزمره آدمهای متعهدی هستند که در همین نقش ها معنایی را برای بهتر زندگی کردن پیدا می کنند و می توانند با استقامت بیشتری با مشکلات خود سازگار باشند.

۳-چالش های زندگی را بخش طبیعی زندگی بدانند و فرصتی برای رشد و بزرگ شدن داشته باشند و از لحاظ شخصیتی نسبت به چالش ها و تغییرات ایجاد شده مقاومت نداشته باشند. این نکات از ویژگی های افرادی است که می توانند سازگاری با دوره میانسالی را برای ما نشان دهند.

گروه روانشناسی راز رویش

همپنین پیشنهاد میکنیم این مطلب رو هم مطالعه کنید

.https://razerooyesh.com/psychiatric-illness-and-aging/