ویژگی های افراد بزرگسال

از مهمترین ویژگی های افراد بزرگسال، میتوان به متمرکز شدن بر تفکر بر موقعیت های عینی اشاره کرد. به این معنا که فردی که در زمان گذشته و نوجوانی تفکر فرضی داشته به یک تفکر عمل گرایانه و عینی میرسه که این تغییر، یک پیشرفت مهم است.

منطقی که در این شرایط برای فرد بزرگسال ایجاد می شود ابزاری برای حل کردن مسائل واقعی زندگی است. چراکه منطق بر اساس تفکر عملگرایانه است.

افراد بزرگسال با تفکر بزرگسالانه تضادها و یا مغایرت هایی که در بخش های مختلف زندگی با آن مواجه می شوند را می پذیرند و روش های تفکری را پرورش می دهند که در این روش ها با عدم تلاش برای به کمال رسوندن و اصلاح کردن موقعیت ها و همچنین درک مغایرت های زندگی به سازش و مصالحه میرسند.

اینها ویژگی های اصلی یک فرد با تفکر بزرگسالانه است:

آگاهی از واقعیت های متعدد

ادغام کردن منطق با واقعیت

درک اختلاف بین ایده آل و واقعیت

تغییر شکل کیفی سالهای بزرگسالی

و افرادی که بدنبال اصلاح کردن موقعیتها و نپذیرفتن مغایرت های دنیا هستند و تمایل دارند ویژگی های دنیا و افراد را یکسان کنند و در واقع بابت تناقض ها دچار خشم می شوند و حرص می خورند، هنوز به مرحله ی تفکر بزرگسالانه نرسیده اند.

فرد بزرگسال دستاوردهایش را با نیازاجتماعی و شناخت خودش تنظیم می کند. مثلا اگر به سمت هنر میرود تلاش میکند که هنر را بشناسد و درک کند. در واقع این افراد به جای مسئله گشایی مسئله یابی می کنند.به این معنی که بدنبال پیدا کردن مشکل هستند و نه لزوما حل کردن مشکل.تلاش میکنند که ببینند بعد از پیدا کردن مشکل چه راه حلی به ذهنشان می رسد و لزوما پیدا کردن مشکل اینطور نیست که مسئله حل نمی شود. شیوه ی تفکر نوآورانه،تحمل کردن ابهام ها،پیدا کردن مسیر موفقیت و علاقمندی به آزمایش کردن در این مسیراز ویژگی های فرد بزرگسال است. به طوریکه ازمایش می کنند و در صورتیکه با شکست مواجه شدند مسئله را پیدا می کنند و مجدد آزمایش را تکرار می کنند و از تکرار کردن و مواجهه با شکست اضطرابی ندارند.

یک فرد بزرگسال به این ویژگی ها باید رسیده باشد یا به طور نسبی این ویژگی ها را کسب کرده باشد که مثلا در شغل خود موفق باشد فردی که قضاوت درستی دارد و انتقاد پذیر است و اهل همکاری و مشورت است نیاز دارد که با این ویژگی ها وارد شغل بشه تا بتواند شغل خودش را ماندگار نگه داره در فرایند تدریجی افزایش مهارت این ویژگی ها عمیق تر شود.

همچنیم میتوانید این مقاله را در پیج اینستاگرام ما نیز دنبال کنید.