افسردگی در مردان

زنان و مردان در هر دوره ای از زندگی ممکن است دچار افسردگی شوند.

افسردگی یک بیماری جدی است که احساسات و عملکرد رفتاری و خلقی افراد را تحت تاثیر قرار میدهد.

تشخیص افسردگی در مردان دشوارتر از زنان است. چون مردان همیشه یاد گرفته اند که احساسات خود را سرکوب کنند. گاهی علایم متفاوت از زنان است. وقتی صحبت از افسردگی می شود همه فکر می کنند غم و اندوه اولین نشانه است اما عده ای از مردان در مواجهه با بیماری افسردگی احساساتی مثل خشم عصبانیت پرخاشگری نا امیدی عدم میل جنسی و…. را از خودشان نشان می دهد. و در شروع افسردگی برای مردان علائم جسمی ابتدا اولین چیزی است که خودش را نشان می دهد.

تنگی نفس

مشکلات گوارشی

سردرد

تپش قلب مداوم

علائم ذهنی تشخیص آن دشوار از جسمی است

عدم تمرکز

وسواس فکری

مشکلات خواب

مشکلات حافظه

افکار خودکشی

زمانیکه فرد افسرده می شود و علائم به صورت مداوم خودشان را بروز می دهند فرد مشکلات متعددی را در محیط کاری و خانواده و رابطه ی خود پیدا می کند و کم کم زمینه ی انجام های فعالیت های پرخطر یا تمایل به مصرف مواد مخدر یا الکل روی آوردن به انزوای اجتماعی و یا رفتارهای بی پروا و پرخطر مثل رانندگی با سرعت بالا و یا اختلالات جنسی روی می آورد.

مردان از بروز احساسات اجتناب می کنند.برای آنها دشوار است که از احساسات و مشکلات خود صحبت کنند.آنها ممکن است به جای توجه به این موضوع زیاد کار کنند و یا روابط زیادی و حتی ناسالمی را برای فرار از موقعیت تجربه کنند. در چنین شرایطی لازم است اطرافیان سعی کنند شرایط او را درک کنند و بدون قضاوت و هرگونه سرزنشگری زمینه ی گفتگو و متقاعد کردن برای کمک گرفتن از یک متخصص را بوجود آورند.

همچنین این مقاله رو در پیج اینستاگرام ما میتوانید دنبال کنید.
https://www.instagram.com/tv/CddprbVoCtr/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

گروه روانشناسی راز رویش