علت بروز اختلالات اضطراب چیست؟

اضطراب یکی از شایع ترین اختلالات است و معمولا عوامل مختلفی در بروز آن موثر است. ژنتیک و عوامل محیطی اولین و تاثیرگذارترین علت است.

تجربه اضطراب های گاه به گاه بخشی طبیعی از زندگی هر شخص است. یعنی اضطرابی که بیمارگونه نیست خودش می آید و خودش هم می رود و دخالتی در زندگی روزمره نخواهد داشت. با این حال،افراد مبتلا به اختلالات اضطرابی به طور مکرر نگرانی و ترس شدید بیش از حد و مداوم از موقعیت های روزمره دارند.

اغلب، اختلالات اضطراب شامل تکرار احساسات ناگهانی اضطراب، ترس یا وحشت شدید است که طی چند دقیقه به اوج خود می رسند و در بعضی موارد ممکن است به حمله ی هراس ختم شود. این احساسات اضطراب و وحشت، در فعالیت های روزمره اختلال ایجاد می کند.کنترل آن دشوار است یا خطر واقعی متناسب نیست و می تواند مدت ها طول بکشد. برای جلوگیری از این احساسات، ممکن است فرد از مکان ها یا موقعیت های زیادی دوری کند. علائم این اختلال ممکن است از دوران کودکی یا نوجوانی شروع شود و تا بزرگسالی ادامه یابد.

اختلالات اضطراب

نمونه هایی از اختلالات اضطرابی شامل:

اختلال اضطراب جدایی

فوبیاهای خاص

اختلال اضطراب اجتماعی(ترس اجتماعی)

اختلال هراس

آگورافوبیا

اختلال اضطراب عمومی

اختلالات اضطرابی

اغلب افراد مضطرب والدینی مضطرب دارند عوامل محیطی استرس زای دیگری هم مثل فوت عزیزان،طلاق والدین و یا خود فرد،جابجایی های مکانی و تغییر شغل و… می تواند تجربه های اضطراب زای کودکی و بزرگسالی باشد.

مهمترین ویژگی قابل بررسی برای این گروه، میزان تاثیرپذیری فرد از اطرافیان و وقایع محیطی است.

اضطراب و استرس

اگر شما فرد مضطربی هستید به جای مقصر دانستن مسائل و افراد به خودتان رجوع کنید و میزان تاثیرپذیری خود از محیط اطراف را بررسی کنید.

یکی از راههای کمک کننده زمانی است که به مسائل خود از بیرون نگاه کنید وقتی دوست و یا آشنای شما دچار اضطراب میشود چه پیشنهادی دارید؟ همین پیشنهاد را برای خودتان هم به کار ببرید.

راه حل بعدی بررسی دقیق تر دلایل بوجود آمدن این اضطراب است.بررسی کنید که ریشه ی این اضطراب از کجاست. (بهتر از در کنار روانشناس این مرحله انجام شود)

فراموش نکنید که آگاهی کلید درمان است.

همچنین در این رابطه میتوانید در صفحه اینستاگرام ما این پست را مطالعه کنید.

https://www.instagram.com/p/CW-7v7esUZU/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

گروه روانشناسی راز رویش