سردرگمی در زمان تصمیم گیری؟

راه حل هایی برای تصمیم گیری

اغلب این ترسهای ماست که ما را در دچار سردرگمی در زمان تصمیم گیری می کند و به شکل کمالگرایی افراطی و گاهی وسواس فکری خود را نشان میدهند. ترس از اینکه نکند کار اشتباهی انجام دهم؟

تصمیمات در زندگی معمولا به دو دسته ی کوچک و بزرگ تقسیم می شوند. اغلب اوقات تصمیم گیری های بزرگ با تامل بیشتری صورت می گیرد .اما عده ای در تصمیم گیری های هرچند کوچک مدام دچار سردرگمی می شوند. از دیگران مشورت های زیادی میگیرند و درنهایت اضطراب تصمیم گیری باعث می شود تا آن را به تعویق بیاندازند.

که گاهی این تعویق شامل پیامدهای آسیب زایی می شود.

دیگران درمورد من چه فکری میکنند؟ اگر اشتباه کنم چه می شود؟ اگر جور دیگری عمل کنم چطور؟ بهای این تصمیم چقدر است؟ از پس آن برمی آیم یا نه؟

واقعیت این است که در سردرگمی در زمان تصمیم گیری، باید به چند باور خود تکیه کنید:

باور به توانایی های خود

همه ی ما با تکیه بر توانایی و مهارت های خود اقدامات جدیدی را در پیش می گیریم. چقدر خوب خواهد شد که در زمان تصمیم گیری هم این باور و توانایی را به خودمان یادآور شویم که چقدر می تواند در ادامه ی راه کمک کننده باشد.

باور به مدیریت بحران خود

اگر فردی هستید که مدیریت بحران ندارید و دچار اضطراب می شوید لازم است که این مهارت را در خود افزایش دهید تا در هنگام بروز هرگونه مشکل بتوانید ان مسئله را طی کنید.

باور به کمک های اطرافیان

حقیقت این است تصمیمات ما وابسته به دنیای بیرون است.و خیلی از مواقع کمک های اطرافیان سبب می شود تا مسیر هموارتر طی شود.بنابراین این مسئله می تواند از اضطراب های بعد از تصمیم گیری هم بکاهد.

باورهای شما یعنی شناخت خودتان. باورهای سالم ،میزان اضطراب ناسالم ما را کم خواهد کرد.

باورها سبب می شوند تا شما با شناخت بیشتر خودتان به موقع تصمیم گیری کنید. متوجه باشید که چه زمانی اضطراب و با چه شدتی به سراغ شما می آید؟ آیا این اضطراب درونی است یا بیرونی؟

و در مواقعی که شدت این اضطراب زیاد است حضور یک روانشناس می تواند کمک کننده باشد.

همچنین این مطلب را در پیج اینستاگرام ما میتوانید دنبال کنید.

https://www.instagram.com/p/CauLSX7OlRx/?igshid=YmMyMTA2M2Y=